Uztura līgums, saistību pienācīga neizpilde

Kā jārīkojas, ja uztura devējs nepilda savas saistības? Ir pamatotas bažas par nepietiekamu aprūpi, t.sk. medicīnisku. Vai pastāv iespēja šāda līguma izpildi kontrolēt un ar ko būtu jāsazinās?

anis      Vai šis nav bāreņtiesas kompetencē? Itkā dažādu rīcības nespējīgu personu tiesību aizsardzībai dibināta. 2022-08-01 09:35

HONEY_APPLE    10 Man jautājums kontrolēt gribētājiem. Kur jūs bijāt, kad vecajam cilvekam vajadzēja aprūpi. Te izskatās, ka kāds ir aprūpējis, aprūpējis un kad vecā cilvēka dzīve tuvojas nobeigumam, uzrodas personas, kurām paliek žēl īpašuma, kuru varētu dabūt, ja aprūpētāju tagad padzītu. Es kļūdos? Tad kāpēc jautājums tiek uzdots anonīmi? 2022-08-01 13:00

CoCoSan      Nu var mēģināt sazināties ar Klāras Cetkinas garu vai Latvijas Republikas prokuratūru. 2022-08-01 13:14

Sigvarts60      Cik zinu, uztura līgums ietver arī kaut kādu noteiktu aprūpes summu mēnesī. Ja aprūpes līgumu lauzīs, tad aprūpējamam šī summa būs jāizmaksā par visu aprūpes laiku. Tā var būt arī visai pamatīga naudiņa, ja līgums jau ir bijis vairākus gadus. 2022-08-01 13:24

Felde    9 13.00 nodomaju,bet neiekomenteeju..... Gluzi manas domas! Esmu bijusi situacija,kad viena aprupeju vecakus....ruupejos,bez ligumiem,protams! un tad,kad ipasums palika bez saimniekiem....visiem sagribejas naudinu.... Priecajos,ka man ir savs ipasums,un nebiju atkariga no kadiem lemumiem.Reizem vairak-ir mazak! Norij to kamolu-un dzivo talak! Strideties ipasumu,naudas del-manuprat ir vairak kaa stulbi! Mes dzivojam vienu reizi!!! Un vajadzetu saprast,ka nauda ir tikai papiritis! Daudz svarigak ir tuvs cilveks,milestiba,sapratne,miers,saikne. 2022-08-01 13:27

HONEY_APPLE    3 Tam, ka nauda ir tikai papīrītis, nepiekrītu. Varbūt kamēr esi jauns, jā, bet kad pienāk vecumdienas, jabūt kaut kādam kapitālam, ko atdot tam, kurš tevi vecu, slimu aprūpēs. Protams, jauki, ja tie ir bērni, bet gadās, ka šo darbu nākas darīt svešam cilvekam. Par pliku "paldies" nav taisnīgi. Par katru darbu pienākas samaksa. Un šis darbs nav no vieglajiem. 2022-08-01 13:59

AivarsN  1 1 Piekrītu Feldei. Cik daudz ir tādu gadījumu, kad radi, draugi, kaimiņi kļūst par ienaidniekiem tieši dēļ naudas! Vai tas tiešām ir tā vērts? Vai nauda un nedzīva manta spēj tā sildīt sirdi, sevišķi jau vecumdienās, kā tuvu cilvēku mīlestība un rūpes? Aprūpētājs par naudu tikai darīs savu darbu, bieži vien ar riebumu un vienaldzīgu, ja ne pat negatīvu attieksmi. Taču pavisam savādāka būs bērnu un mazbērnu attieksme, ja vien nebūs pielaistas rupjas kļūdas audzināšanā un arī paša attieksmē pret viņiem. Labiem cilvēkiem pat svešinieki piedāvā savu palīdzību, kamēr no mantraušiem, skopuļiem, nenovīdīgiem, pat pašu bērni izvairās. 2022-08-01 14:22

sigita    1 Uztura līgumu esot visgrūtāk apstrīdēt..... Man uztura līgumā nebija nekādas summas. Skatoties kā sastāda līgumu. 2022-08-01 19:21

Alisa  1 2 Man vislabāk patīk tāda aprūpe, kad aprūpējamai vecenītei jārunā pusčukstus, lai aprūpētāju neaizkaitinātu, pēdējais gan rēc acis pārgriezis tā, lai šī nokrīt ar infarktu, un beigta balle. 2022-08-01 21:58

CoCoSan  4   Wot skatos uz cilvēkiem un brīnos. Uzdots jautājums, par kuru viņiem nav ne mazākās nojēgas, bet viedoklis katram ir. Nu kāds sakars ar personīgu pieredzi mammīšu kopšanā ar juridisku saistību neizpildi? Nu aptuveni tas pats, ja kāds uzjautātu, ko darīt ja kāja zila un sāk smakot, pūlis ieteiktu lietot ceļmallapas un meditēt. 2022-08-02 07:08

Felde  1 3 Wot skatos uz cilvekiem,un brinos-ir tacu tadi,kuri zina visu! Ir tadi,kuriem vienmer ir ko teikt! Ir tadi,kuriem vienmer taisniba! Ir divas iespejas aprupei-cilveks sanem par to atalgojumu no valsts,un vecais cilveks,pateiciba-noraksta ipasumu. Orts-manas masicas gadijums-vina vienai no trijam meitam norakstija ipasumu-pretim sii meita vinu uztur lidz muza galam.... viss dokumentets pie notara,informeti parejie berni.Un meita godpratigi ruupejas! Un ir vel tresais variants-kur so cilveku neviens neciena,visi tikai gaida mantu,naudu! Es runaju par cilvecibu,par rupem,par musu tuvakajiem cilvekiem! Un jaa-ja mes nespejam pienacigi parupeties-lai to dara kads,un sanam par to atlidzibu! Acimredzot-mes nogalee....sanemsim to,ko esam pelnijusi! 2022-08-02 07:32

CoCoSan    2 Tu vai lasīt neproti:Uztura līgums, saistību pienācīga neizpilde. Kā jārīkojas, ja uztura devējs nepilda savas saistības? Tas ir juridiskas procedūras jautājums nevis jautājums par māsīcām un cilvēcību. Ja kāds interesējas par laulības šķiršanas juridisko procedūru, kāds tam sakars ar to ko viņš pelnījis vai ne? 2022-08-02 09:11

VECA_PIEPE  3   Uztura līgumā (lasīt: personu savstarpēja vienošanās par oficiālu, tiesisku attiecību darījumu) likumiski atrunāto pienākumu neievērošana vai nepildīšana.

Šajā sakarā Coco #09:11 ir precīzi izteikusies: "Tas ir juridiskas procedūras jautājums..."(c),
bet man atliks piebilst, ka, lai arī cik skumji tas nebūtu, samērā bieži (pat biežāk, kā jūs variet iedomāties!!!) tieši tuvāko radu- brāļu, māsu, brālēnu vai pat laulāto pāru starpā un vecāku starpā, šādu līgumsaistību nepildīšana izvēršas savstarpējos kašķos un strīdos ar iesniegtām prasībām, strīdu izskatīšanai Valsts Tiesā.

Jautājums piesaucot CILVĒCĪBU?
Muļķības,...cilvēku alkatībā par mantu un naudu, uz cilvēcību neceriet!

Uz cilvēcīgu attieksmi pret aprūpējamo personu, neatkarīgi no tā cik radnieciski tuvas/tālas ir attiecības ar aprūpējamo personu,... tiek balstītas tikai tās attiecības, kurās tiek cienīta, mīlēta un saudzēta aprūpējamā persona, bez jebkāda *uztura līgumu* noslēgšanas.
2022-08-02 11:37

Felde    3 Ja kaimins redz,ka blakusmajas pienacigi nerupejas par cilveeku,vins nozinos instanceem,vai ies un paintereseesies-kas te notiek....bet vins nezinas par liigumiem,saistibam utt....
Par teemu-te noteikti ir kada ieintereseeta persona,kurai kremt....ka ir aiz borta.... Tad nu ievac informaciju-kaa iespejams ieriebt....
Protams,piekritu par likumiigo pusi,CoCo,tacu,kaa jau te izskan,un jau teicu-nozelojams ir tas,kurs pats neko nedara,un citiem nellauj!!!! -un es runaju par cilvecigumu,un runassu!!! Visu cienu cilvekiem,kuri var,spej,un palidz musu nevarigajiem cilvekiem! Un personigo mammisu kopsanai,kuras ir uz navesgultas,ar 4tas stadijas veezi....ne arko neatskiras no cilveku kopsanas! Tas ir smagi! Tas ir gruuti! Un tas ir saapigi...redzet to kas notiek,iespejams,ar svesu cilveku ir vieglak! Pie apstakliem,ka ir citi tuvinieki,kuri nepiedalaas sajaa visaa! Bet,tiklidz-ir ko daliit-tut kak tut....!
2022-08-02 12:50

CoCoSan      Jā Felde. Esmu tacu tadi,kuri zina visu! Ir tadi,kuriem vienmer ir ko teikt! Ir tadi,kuriem vienmer taisniba! Jā, tā nu tas ir, Felde. Zinu daudz, kad ir ko teikt, saku. Un kad saku, ir taisnība.
Jāņem vērā, ka kopēji var būt godprātīgi, un var nebūt godprātīgi. Tādēļ, nevienaldzīgiem cilvēkiem vai arī skauģiem ir iespēja to kopšanu pārbaudīt.

Prokuratūras likums

16. pants. Personu un valsts tiesību un likumīgo interešu aizsardzība

(1) Prokurors, saņēmis informāciju par likuma pārkāpumu, likumā noteiktajā kārtībā izdara pārbaudi, ja:

1) informācijā ir ziņas par noziegumu;

2) ir pārkāptas ierobežoti rīcībspējīgo, invalīdu, nepilngadīgo, ieslodzīto vai citu tādu personu tiesības un likumīgās intereses, kurām ir ierobežotas iespējas aizstāvēt savas tiesības.
2022-08-02 13:34

VECA_PIEPE  3 3 "...es runaju par cilvecigumu,un runassu!!! Visu cienu cilvekiem,kuri var,spej,un palidz musu nevarigajiem cilvekiem!"(c.)

Runā un runāsi par cilvēcīgumu tikai tāpēc, ka Tev patīk pļurkšķēt.
Ik katra cilvēka *Cilvēciskuma skalu* nenosaka viņa pļurkšķēšanas amplitūda par to,...bet gan cilvēkcienījama rīcībspēja un patiesi sirsnīga vēlme rīkoties aprūpējamas personas labā.
"Visu cienu"(c) ne pļurkšķēšanā, bet gan rīcībā ir faktors.
Kā parasti, lielākie pļurkšķētāji un nosodītāji, bet mazākie darītāji, ir tie,...kuri zin visu par to, kas notiek kaimiņu mājā, bet neredz to, kas notiek pašu mājā, savas mājas slieksni pārkāpdami,...aga!

"Un personigo mammisu kopsanai,..."(c.)

Par to arī CILVĒCĪBA ne pļurkšķ, bet rīkojas.
Un rīkojas ne tikai personīgo
"mammisu"(c.)-/nepieklājīgi necienīga izteiksmes forma, kā izsakot viedokli par citu cilvēku tuviniekiem, ir apliecinājums paša teicēja bezrūpībai un vienaldzībai pret paša tuviniekiem/,
bet rīkojas jebkura, nelaimē nonākuša tuvinieka/ne tuvinieka labā pēc labākās sirdsapziņas un ik pēc katra paša iespējām,...nedomājot par atlīdzību.

#12:50 ar nepatiku lasāms, nepieklājīgi izteikts viedoklis- bezvērtīgs, tukš pļurkšķis.
2022-08-02 14:38

Alisa  5   1)Kas ir tā histēriskā Felde? 2) Vai nu aprūpejamajai personai ir normāli dzīves apstākļi, vai nav. Vidusceļa nav
Izlieku vērtēšanai:jāčurā istabā, lai naktī staigājot nenokaitinātu aprūpētāju, jārunā pusčukstus (tas pats iemesls), jāgatavo aprūpētājam veselīga maltīte, pie tam procesa laikā vecenītei uzturoties caurvējā, lai aprūpētājs neinficētos ar Covid, jo "viņš ir pārāk svarīgs, lai saslimtu, vai, nedod Dievs, nomirtu", aprūpējamai vecenītei jābrauc Covid laikā iepirkties kopš 2020. janvāra, jo aprūpētājs nedrīkst saslimt un nomirt, aprūpējamai vecenītei dienas gaišajā laikā čakli jāstrādā dārzā, kamēr aprūpētājs to vēro izlaidies krēslā dārza malā ar grāmatu utt utjpr. Nedrīkst aizmirst pakalpīgi smieties par jokiem, kuros vecenīte tiek pazemota utt
2022-08-02 14:44

Alisa  5 1 Voobščem, sapinoties ar ĪSTO, vecajam cilvēkam tikai viens mērķis, kā ātrāk nokļūt pie Dieviņa. Tur mīlot visus grūtdienīšus. Bez tam mīļie jau esot tur. Tā runā. Kāpēc neticēt? 2022-08-02 14:51

VECA_PIEPE  3   Ui!... johaidi ar ārā, ik Piepja komentā atkal ir ieklāts sarkanais tepiķis!

(no pamanītā iekrīt dziļā depsesņikā un aiziet bišķi paraudāt) :D
2022-08-02 20:19

Maskava13      Ko nozīmē uztura devējs??? 2022-08-02 23:34

antikrize      Uztura līgumi ir dažādi. Vispirms jāizlasa, kas līgumā rakstīts. Līgumu atcelt var, bet sarežģīti. Google ir info. 2022-08-05 21:28

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu