Vai jūs pilnvarotu savus deputātus ratificēt Stambulas konvenciju?

Kā zināms - tā ir par vardarbību pret sievietēm. Un ar dažām dīvainībām - kā piem. sociālais dzimums.

hjuumans (2016-05-24 12:31)    5 varbūt izvairīties no oponentu nievāšanas, saucot tos par rāpuļiem un piekarīnot fobu klišejas. jo ja tu, volands, uzkati, ka esi progresīvs un tolerants, tad man, acīmredzot, ir jāpaskaidro, ka tolerance nozīmē pieņemt kā iespējamu PRETĒJO savam viedokli. jo pieņemt sev akceptējamu viedokli, nav tolerance.
un kas tagad ir genderufobija? kas tas vispar tagad ir? kas ir genderi? sociālās inžinierijas teorijas konstruēti jēdzieni?
un fobija, nozīmē bailes. bet te taču nav nekāda sakara ar bailēm, bet pretēju viedokli attiecībā uz laikam vienu no visstrīdākajām un absurdākajām teorijām cilvēces vēsturē, to, ka cilvēku dzimums ir nekas vairāk kā sociāla konstrukcija un ja vīrietis izdomā, ka tagad būs sieviete, tad tā arī ir un ikviens, kas iebilst, ka vīrietis ir un paliek vīrietis ir tumsoņa, neizglītots konservatīvais, reliģiozs fanātiķis, homofobs, genderofobs un visa rinda daiļo sociālinžinieru izveidotot vārdu/klišeju un fobismu apsēsts indivīds.

un konvencija izlasīta ir. ne no a līdz z, bet ir. un īpaša uzmanība ir pievērsta būtiskajam. bet ar juridiskajiem dokumentiem izlasītais un saprastais nebūt nav viens un tas pats. tāpēc, tādās sfērās kā jurisprudence ir nepieciešams ekspertu slēdziens. vai komentāri.
varbūt uz desmitiem gadu piedāvātais nomas līgums ir lielisks, bet varbūt tas nav. kā lai cilvēks, kam dokumentā izmantotā leksika, atsauces uz likumiem un normām, pat pati jurisprudence ir sveša, ir drošs, ka līgums tam nav nelabvēlīgs? prasot ekspertu palīdzību. diezgan vienkāršs koncepts, vai ne? un kā ar starptautiskajiem līgumiem. to izprašanai zināšanas nav nepieciešamas? un varbūt tieši tāpēc līguma ratifikācija ir apstājusies praktiski visos eiropas parlamentos? jo tur ir tikusi pievērsta uzmanība nevis labskanīgām frāzēm par jaukiem nodomiem, bet dokumenta satura būtībai?

wolands (2016-05-24 12:43)  2 1 Polus - tiešām ir tik liela? Es cenšos darīt tā, kā otra persona vēlas, ja vien tas mani speciāli neapgrūtina. Melnādainos arī par nēģeriem vairs nesaucu un ebrejus par žīdiem arī nē. Nemaz neliekas tik grūti, ja kādam tas liekas svarīgi :) Ja kāds draugs uzstātu, lai es ar to runātu sieviešu dzimtē - censtos, cik spētu. Elementāra pieklājība IMHO :) Vai to vajag ielikt likumā - domāju, ka ne īpaši, bet lasot diskusijas internetā, reizēm liekas ka vajag ... :D

draboss (2016-05-24 13:03)  1 2 Vispār bija samērā konstruktīva diskusija un viedokļi, interesanti ka tieši "progresīvais" wolands savu komantāru sāka ar nievājošu repliku par citādi domājošajiem.

Polus (2016-05-24 13:16)    5 wolands,
vai ir kaut kādi limiti tam, cik tālu var iet ar "cenšos darīt tā, kā otra persona vēlas"?
Piemēram, ASV viens vīrietis sevi uzskata par sievieti un vienlaikus arī pūķi (skat. http://www.telegraph.co.uk/news/2016/04/05/former-banker-gets-her-ears-and-nose-removed-so-she-can-l
ook-lik/). Vai tu savam bērnam teiktu, ka šādas vēlmes ir normālas un būtu pilnībā jārespektē?

Te ir vēl piemērs atbildēm, kas ir loģiskas, ja cilvēks konsekventi piekopj tevis proponēto viedokli. https://www.youtube.com/watch?v=xfO1veFs6Ho
- Tu esi vīrietis, bet uzskati sevi par sievieti? "Ok, good for you!"
- Esi baltādains amerikānis, bet uzskati sevi par ķīnieti? "Good for you, be who you are!"
- Esi 30-gadnieks, bet uzskati sevi par 7-gadnieku? "I probably wouldn´t believe you, but would not go as far to say you´re wrong. If you feel 7 in your heart, good for you!" (starp citu, te viens reāls, ne hipotētisks, piemērs: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3356084/I-ve-gone-child-Husband-father-seven-52-leaves-wif
e-kids-live-transgender-SIX-YEAR-OLD-girl-named-Stefonknee.html)
- Ko jūs atbildētu, ja es teiktu, ka esmu [2,5 m] garš? "I don´t think it´s harmful; if you believe that, it´s fine."

Tu to sauc par progresu (t.i., rāpšanos uz priekšu) - ?....

hewy (2016-05-24 22:36)      Pirms dažām dienām bija info, ka "pret" balsotāju ir gana daudz, taču neticās, ka ar viņiem netiek cītīgi piestrādāts.

Vaukskis (2016-05-25 03:39)  1 1 ..Jā !

wolands (2016-05-25 12:27)    2 Polus - limiti ir un tie ir saistīti ar ietekmi uz citu brīvībām. Jeb no Tava piemēra - jā viņš var uzskatīt sevi par pūķi cik vien vēlas, kamēr vien viņš nesāk apdraudēt pārējos (pūst ugunīgu dvašu garāmgājējiem :D ). "Normāls" ir relatīvs jēdziens. Starp līdzīgi domājošiem pūķcilvēkiem viņš ir normāls, mēs savukārt nenormāli. Tas man, kā indivīdam, neuzliek nekādus pienākumus uzskatīt, ka viņs ir normāls pēc manas mērauklas vai nedod dievs, ar viņu draudzēties … Bērnam es teiktu, ka šis cilvēks man liekas jocīgs, bet katram ir tiesības dzīvot kā viņš vēlas un ne mūsu darīšana ir viņu nosodīt vai vajāt.
Sabiedrībai kopumā nevajadzētu dot tiesības diskriminēt kādu par šādām nekaitīgām “nenormālībām” un veidot "normāluma" kritērijus. Protams, Tavi izvēlētie piemēri ir ekstrēmi, lai pierādītu, ka sabiedrībai vajadzētu pieļaut diskrimināciju mazāk ekscentriskos gadījumos. Jautājums kur tad ir limiti? Tātad Pūķsieviete, 30 gadīgs 7 gadnieks ir jādiskriminē, bet sievietes, melnādainie un invalīdi nē? Kapēc nē? Kā ar cilvēkiem ar vieglām atpalicībām? Diskriminējam? Homoseksuāļus? Fetišistus? Hroniskus meļus? Azartspēlmaņus? Un kura “normāluma” mērauklu izmantojam? Tavu? Manu? Saeimas vairākuma? ;)

neko (2016-05-25 14:44)      woland: bet ja man vienkārši nu nepatīk pūķi un es uzskatu ka šamos jāžmiedz nost?:) Kā vārdā lai es ierobežotu savu brīvību un to nedarītu?

neko (2016-05-25 14:47)      Stāts vairāk par to, ka cilvēki patiesām ir dažādi... aiz kam dažāda (tātad diskrimējoša) attieksme ir tikai loģiska. Manu prāt neloģiski ir pret dažādiem cilvēkiem attiekties vienādi.

Torpedo (2016-05-25 14:56)      kas mums ko, zemes tārpiem, vispār prasa un priekš kam, ja esam barības ķēdes pašā apakšā? Tieši tāpēc šada veida jautājumi par politiku ir muļķīgi. Var jau fantazēt, ka visi sadosimies rokās, katrs sajemsies un nu tik būs! Bla, bla, bla .. :D

fargo (2016-05-25 15:28)    1 pamazām tiek gatavots ceļš. tāpēc, pamazām, cilvekiem tiks atņemta viņu apziņas brīvība. un vairums pakļausies. bet mums, zemes tārpiem, ir dota brīvība domat un runāt un noliegt vai atzīt, bet pienāks brīdis, kad tas vairs nebūs humora vērts jautājums. lai saliektu gribu, to dara pamazām, lēni, lai nevar manīt, soli pa solim. metru pēc metra. cilvēku pēc cilvēka. pamazām.
tas nav novēršami, jo tam ir jānotiek. cīņa ir neizbēgama, bet nav uzvarama.
nepatiesībai ir pašjāapliecinas. tai(tam) tiks toda vara par visiem. pamazām.
bet. tas nenotiks bez brīdinājuma. cilveki izdarīs apzinatu izvēli. tā ir brīvības pamatā un neviensizvēli nespēj apiet.
soli pa solim, lēnām. kā žņaudzējčūska vara darīs savu. bet viņi izvēlēsies savu likteni brīvprātīgi. zinot. nevis nezinot.

Polus (2016-05-25 16:38)  1 1 wolands,
Nu re, te jau arī parādās tas, par ko satraucas Stambulas konvencijas (un ne tikai) pretinieki, proti, ka tiek mēģināts atņemt brīvību neakceptēt kā normālu to, ka kāds sevi ar kaut ko identificē; piemēram, kā sievieti.

Tolerance ir iecietība pret citādo, bet šis jēdziens pēc definīcijas nozīmē to, ka kaut kas netiek akceptēts, bet ieciests. Ja kāds tiešām savu identitāti saskata citā dzimumā vai vienalga kur, tas noteikti ir ļoti smagi - man šo cilvēku ir žēl, bet tas nebūt nenozīmē, ka man būtu jāakceptē kā pareizs tas, ko viņi dara vai grib darīt. Savukārt tas, uz ko pamazām iet likumdošana ne vienā vien valstī - šāds ne-akcepts ir naida runa, neiecietība un fobija. Un manā uztverē Stambulas konvencija ietver lietas, ko es varu ieciest, bet ne akceptēt, tādējādi šī dokumenta ratifikācija tiešā veidā ierobežotu manu brīvību nepiekrist.

Nē, mani piemēri bija par to, ka šāds bezierunu akcepts tam, ko kāds vēlas, ir Pandoras lāde un liels solis no realitātes atrauta neprāta virzienā. Tā vistiešākajā veidā ir atkāpšanās no cilvēka kognitīvajām spējām filtrēt to, kas ir reāls un kas nav, to upurējot subjektīvu sajūtu un, ļoti iespējams, medicīnisku noviržu leģitimizācijai.

Kāpēc tu uzreiz runā par diskrimināciju? Ja es kaut ko neakceptēju, tas nebūt automātiski nenozīmē, ka es diskriminēju.

wolands (2016-05-26 11:12)    1 Neko – lasi uzmanīgāk. Tev ir visas brīvības darīt kā gribi, līdz tas neaizskar citu brīvības. “šamos jāžmiedz nost” noteikti aizskar citu brīvības … :D

Polus – ir atšķirība starp to, ko Tu vari atļauties kā persona un to, ko drīkst atļauties sabiedrība/valsts. Tev neviens neliedz apsaukāt, piemēram, melnādainos. Citi indivīdi izdarīs secinājumus, uzliks birku rasists, bet cietumā par to Tevi neviens neliks ;) Pavisam cita situācija ir, ja valsts/sabiedrība/skola kopumā sāk vadīties pēc aizspriedumiem vai stereotipiem un sākt noteikt, kas ir “normāls” un kas nē. Tavas vārda brīvības neviens neapdraud. Jurists neeesmu, tā, ka drīkst mani labot ar konkrētiem gadījumiem, kur kāds par šo būtu ielikts cietumā. Ja Stambulas konvencija kaut kādā veidā ierobežo manas, kā indivīda vārda brīvību, tad es tiešām saprastu paroblēmu. Bet nedomāju, ka šis ir tas gadījums.
Naida runa ir daudz smagāka kategorija un tur nepietiek ar viedokli “es esmu visnormālākais un visi citi ir nenormāli un visādā ziņā ne tuvu tik labi kā es” IMHO :D
“Ja es kaut ko neakceptēju, tas nebūt automātiski nenozīmē, ka es diskriminēju” - taisnība, Tev kā fiziskai personai nav pietiekamas varas pozīcijaa, lai būtu iespēja diskriminēt. Taču mēs labi zinam no vēstures, par ko pārvēršas neiecietīgu personu kopums varas pozīcijā attiecībā uz “neakceptētām” minoritātēm. Konvencija, IMHO ir lai šādu procesu novērstu vienlaicīgi audzinot sabiedrību, ka cilvēki ir dažādi un par to nav jānosoda un vienlaicīgi ierobežotu cilvēkus varas pozīcijās izmantot savus aizspriedumus, lai diskriminētu tos, kas viņu morālajiem standartiem neatbilst.

PS. Paldies par jēdzīgu diskusiju :)

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu