dzīvokļa nodoklis

.. vai maksāsiet šo murgaino nodokli????
es mazliet nesaprotu,mans dzīvoklis,noprivatizēts,uz zemes par , kuru jau maksāju nodokli,kamdēļ būtu jāmaksā vēlreiz?????
un ja te ir juristi,varbūt varat pateikt,kas draud par nemaksāšanu?
man viens klients teica,ka varot mierīgi nemaksāt....

separatiste (2010-09-06 19:01)      .da neiedziļinoties par ko jāmaksā..bet kautkas liek..no malas ir saprotams..ka šī tautiņa necīnīsies..visi pabubinās..un maksās..par dajebko:)laikam tēvu grēki:)

meenestins (2010-09-06 19:22)      Nesmīdini mani,nodokļi jāmaksā!! Un ko es par šiem maksātajiem nodokļiem iegūstu,NEKO!!! gribētu zināt,kas ir tās sabiedriskās preces,kuras es patēreju?? ceļi,pa kuriem braucu? jā,ok,maksāju tos auto,ceļa nod. un jēga kāda? vai ir vērts maksāt par to,ko citi sabāž savās kabatās?? par elektrību arī maksāju,kas tad vēl,ko tādu patērēju? jā gaisu arī elpoju,jo tas pagaidām par velti...

Skaidrite_Leeninna (2010-09-06 19:25)      Piekrītu Polus par 100%.

janisb (2010-09-06 19:38)      Likums par nodokli ir pieņemts un izsludināts, tāpēc agrāk vai vēlāk tev nāksies to samaksāt. Jo vēlāk maksāsi jo lielāki procenti uzaugs. Pirmos gadus nekas nebūs par nemaksāšanu, pēc tam no tevis to naudiņu piedzīs, vai uzliks īpašumam apgrūtinājumu. Jo ilgāk nemaksāsi jo lielāks cipars būs tev/mantiniekiem jāmaksā, lai ko pasāktu ar šo īpašumu.
P.S. Nākamgad visdrīzāk šo nodokli vel pacels...

joens (2010-09-06 20:07)      Kā saka, jebkāds īpašums ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums un pienākumu kapitālisma pasaulē ir oi, cik daudz. Komunisms šajā jomā bija tikai līdz nesenai pagātnei. NĪ īpašnieks vispār ir visai bagāts "frukts", pat bezdarbnieks, tieši tāds pats kā visi miljonāri, no kuriem vienam otram keša nav pat īsti ko pusdienas paēst.

no_thing (2010-09-06 20:19)      Nav tas nodoklis tik milzīgs, lai nemaksātu. Aizej uz pašvaldību un mēģini vienoties par pagarināšanu. Ja par dzīvokli par 10-20 latiem, nekas traks nav. Nokavējuma procenti ir 0,05% dienā. Ja nemaksāsi un neko nevienosies, tad krāsies parāds un nokavējuma procenti. Bet nu summa nav tik liela...

silva40 (2010-09-06 20:21)      1)NODOKLIS....nenormāli liels tieši Rīgā, tuvajā Pārdaugavā, Kalnciemielas "unikālajos koka arhitektūras" namos- zemes un īpašuma nodoklis kopā Ls 250 no dzīvkļa (pie tam ņemts vērā 25% pieauguma ierobežojums)....nav grūti aprēķināt kāda ir uzskrūvēta vērtība, šajā rajonā.... gadiem nav iespējams pārdot dzīvokļus....un tajos dzīvo iedzimtie 5-6 paaudzēs- vēstures ķīlnieki (Padomju laikos nevarēja pārdot, jo tādā graustā diži cilvēki dzīvot negribēja, tagad nevar pāqrdot, jo cena ir neadekvāta, protams, daudzus dokumentus kār`tojot, pakalpojuma cena ir proporcionāla mistiskajai kadastra vērtībai).
2)Vai kāds var pateikt , kur var saņemt izziņu pēc kādiem parametriem radušies šie aprēķini?

no_thing (2010-09-06 20:22)      Nav svarīgi cik samaksā citiem. Svarīgi cik paliek pašam (pašai). Tā ka labāk domā kā nopelnīt naudu, nevis cepies par šo nodokli, no kura nekādi nevar izvairīties. Taisnīgi vai netaisnīgi... jēgas nav no tādas domāšanas

daisy777 (2010-09-06 21:47)      Ko kurnat? Brauciet taču to Ziemeļmeitu lūkoties, uz laimes zemi, kur piena upes ķīseļa krastos, un viss par velti, ne pirkstu nekustinot. Tikai aiz jūras gan nebrauciet - tur ne tikai tik zvērīgs nekustamo īpašumu nodoklis, ka 90. gadu beigās daudzi pašnāvības tāpēc izdarīja, bet arī baznīca savu desmito tiesu paņem.

Visos laikos tā ir bijis - jo lielāks karalis un pasaules iekarotājs, jo lielāku nodokļu slogu uzlicis savai karaļvalstij. Kādi vien nodokļi nav tikuši izdomāti.

Tiigjeriite (2010-09-06 21:48)      Ja cilvēks ir bezdarbnieks vai ir līdzīgas problēmas, tad priekš tā ir sociālā palīdzība. Arī priekš tās ir nepieciešama nauda un tā nāk no tiem pašiem nodokļiem.
Es piekrītu, ka valsts netaisnīgi novirza dažādus nodokļus un atdeve no tiem dažādās sfērās ir par mazu (piemēram, tā pati ceļu kvalitāte), bet nemaksājot bez iemesla nodokļus jau neko neatrisināsi.
Cik zinu, tad nodokli aprēķināja sakaņā ar kadastrālo vērtību, kuru ietekmē ne tikai dzīvokļa lielums, bet arī atrašanās vieta, tāpēc vienāda izmēra dzīvokļi dažādās Rīgas pusēs ir ar dažādām kadastrālām vērtībām. Vai tik kadastrālo vērtību nevarēja noskaidrot internetā, ievadot attiecīgo dzīvokļa reģistrācijas numuru vai ko tamlīdzīgu?
Man gan vairāk interesē vai man ir pareizi nodoklis aprēķināts, jo medijos jau izskanēja, ka ir veikti nepareizi aprēķini Rīgā par koplietošanas telpām un tikai iedomājaties par cik var uzvārīties RD, ja katram nokljuudaas piemeeram par 1 latu ;))

cippa (2010-09-06 23:29)      woland, pasaki vēl, cik citās valstīs algu un pabalstus saņem... tad salīdzini :)))
Man ta mazs tas nodoklītis sanācis, nomaksāju, lai miers, bet varu iedomāties tos, kas gadiem ir krājuši kapeiciņu pie kapeiciņas, paši cēluši māju, tagad varbūt vēl palikuši bez darba vai uz mazu aldziņu, kur knapi kaut kā var eksistēt un + vēl tāds MĀĀZIŅŠ nodoklītis par to māju klāt... nafig mocījās visus šos gadus? Ir, ir īstais laiks, kad uzgrūst izmisušajiem vēl kādus maksājumus... Un pavisam laimīgi, ja ir gāzes apkuri ievilkuši, būs tā laime atkal vairāk maksāt... un tā bezgalīgi... diez, cik lielas mokas latvietis ir spējīgs izciest? varbūt to tagad pārbauda ar šito visu?

erika (2010-09-06 23:43)      Puse LV darbaspējīgo strādā un maksā nodokļus citās valstīs.īpašumi palika Latvijā,tādēļ tas ir salmiņš,pie kura var pieķerties,paslaukt kaut cik,jo daļa vēl cer atgriezties un mājas un dzīvokļus nepārdod.

Polus (2010-09-07 01:37)      Laikam mūsu oriģinālā diskusija - vārda brīvības paraugstunda - tikusi izdzēsta. Darba starplaikos gan pamanījos ieskatīties dažos komentāros, tāpēc gribētu pabeigt domu. Pēc tam var šo ierakstu dzēst vai kā, man tas diezgan vienalga.
Tad nu par visu pēc kārtas:
1) meenestins: "skolotājiem algas nekrīt no gaisa" – to jau arī centos ieskaidrot. Arī pensijas un pabalsti nekrīt no gaisa, gluži tāpat kā valstij nauda. Valsts gūst ienākumus no nodokļiem. Nav nodokļu, nav pensiju, skolotāju, policistu, ārstu, ceļu uzturētāju, sabiedriskā transporta utt.

2) Tie, kuri gaužas par veselības sektora izmaksām. Par kritēriju tam korekti būtu jāskatās analogas izmaksas privātās klīnikās. Parādiet man vienu privāto klīniku, kurā gultasvieta maksās 12 Ls diennaktī. Ārsta apmeklējumi? Aizejiet, piemēram, uz Veselības centru 4, painteresējieties, kādas ir izmaksas. Varu pačukstēt, ka ķirurga konsultācija 5 min garumā izmaksās ap 30 Ls.

3) Tas, ka „es neizmantoju šo un to”, tāpēc man nodokļus nebūtu jāmaksā, ir absurds apgalvojums pēc būtības. Tikpat labi kāds jums vecumdienās varēs jautāt – kāpēc es par nomaksātajiem nodokļiem uzturu šo indivīdu, ja reiz viņu pat nepazīstu?!

4) Par izglītību runājot, valsts apmaksā noteiktu skaitu budžeta vietu labākajiem studentiem. Ja kāds tāds nav, tad, atvainojiet, acīmredzot vajadzēja mācīties labāk. Es par augstāko izglītību neesmu maksājis ne Latvijā, ne ārvalstīs, tāpēc nesakiet, ka tas nav iespējams.

5) Cippa, tici man, es esmu lasījis ļoti, ļoti, ļoti daudz pētījumu ekonomikas un finanšu jomā. Runa šeit nav par to, cik pareiza/nepareiza ir Latvijas nodokļu sistēma, bet gan par principu – nodokļus ir jāmaksā. Kāpēc? Tāpēc, ka pat vislabākā nodokļu sistēma nefunkcionēs pie sabiedr

Polus (2010-09-07 01:39)      5) Ccipa, tici man, es esmu lasījis ļoti, ļoti, ļoti daudz pētījumu ekonomikas un finanšu jomā. Runa šeit nav par to, cik pareiza/nepareiza ir Latvijas nodokļu sistēma, bet gan par principu – nodokļus ir jāmaksā. Kāpēc? Tāpēc, ka pat vislabākā nodokļu sistēma nefunkcionēs pie sabiedriskās domas, ka nodokļus drīkst ignorēt. Virknē Eiropas valstu nodokļi ir krietni vien augstāki, bet tiem ļautiņiem pat doma nenāk prātā tos nemaksāt, jo viņi saprot, ka daudz ko dabū pretī no valsts.

Vairāk komentāru diemžēl nepamanījos izlasīt. Ja kādam ir vēlme padiskutēt, esmu tam atvērts 24-7.

aronika (2010-09-07 07:39)      Polus,
piekrītu par 100% viedoklim, ka nodokļi IR jāmaksā. Kāpēc? Tu jau esi lieliski paskaidrojis. Bet! Bet diskusijas aizsācēja inito4ka sarosījās ap pavisam konkrētiem nodokļiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu. Tevis nosauktās sfēras “tiek barotas” pavisam no citiem nodokļiem un nodevām. Nedomāju, ka še pilnvērtīga būtu lekcija par nodokļiem un nodevām, ko daudzi tā arī neapgūst studējot augstajās skolās n-gadu garumā, bet, ja jau tik daudz esi šo sistēmu pētījis, tad būtu topika autorei paskaidrojis par konkrēto vaicāto nodokli, tas ir – nekustamā īpašuma (un pie viena zemes) nodokli un tā administrēšanu.

Dzastina (2010-09-07 08:18)      Man ir bij radies jautājums, kāpēc man 3,18 Ls vietā jāmaksā 5 Ls. Piezvanīju un pavaicāju, vai 1,82 Ls, ko pārmaksāju, vai šī summa man neuzkrāsies uz nākamo daļu? Protams, ka atteica, ka nekas neuzkrājas. Vai nav DAUŅU valsts, kas izkrāpj liekus līdzekļus, jo tidi, kas pārmaksās būs tūkstošiem! Un lūk arī atkal 100 DAUŅIEM piemaksas un prēmijas par labu darbu-lielāku nodokļu iekasēšanu no dalbanutās tautas!!!!!!!!!!!

Skaidrite_Leeninna (2010-09-07 08:51)      Dzastina, jau likuma izstrādāšanas laikā tika noteikts, ka minimālā summa būs LVL 5. Pieņemu, ka arī topika autorei mājokļa nodoklis nav lielāks par šo ciparu.

tiritomba (2010-09-07 08:53)      tā, starp citu ... to, ka nodokļi jāmaksā, ir vairāk nekā skaidrs. ja jau šo nodokli negribam maksāt, tad kāpēc initočka nepiesaka streiku PVN nodoklim??? nu, nemaksā veikalā tos sasodīto 21 %. kāpēc jāmaksā??? nu, nemaksā ... nav spiesta lieta. ja jau esi pret nodokļiem. ej uz Saeimu un izmani visu nodokļu sistēmu kopumā!!!! ja Tu būtu mācījusies augstskolā uzņēmējdarbību, tad Tev nerastos tik trulas pārdomas.
es ar saviem diviem darbiem, ja kas uzturu arī Tevi ... lai Tu vai Tava mamma varētu saņemt sociālo palīdzību ... tas tā, skarbi vērtējot. es tiešām strādāju 2 darbus, man nav bijusi neviena "zilā lapa", neesmu slimojusi un izmantojusi slimnīcu, man 5 gadu laikā nav bijis neviens bezdarbnieki pabalsts, neviena "ļgota", tātad, viss, ko es esmu uzkrājusi un pēc būtības varēju izmantot ticis kādam citam. iespējams, ka tieši Tev. bet es taču netaisos Tevi nožņaugt par to, ka man nav bijis, bet Tev ir. jo es saprotu, ka lai mani neapzagtu, es labāk samaksāšu nodokļus, lai tie tiktu policijai, skolotājiem, sociālajiem darbiniekiem, bezdarbniekiem, visiem, kurus uztur nodokļu sistēma, nekā katru reizi stāvētu ar bisi pie sava nama durvīm ...

daisy777 (2010-09-07 09:51)      Pamodās - welcome to the capitalism!
Vai jums neviens nav teicis, ka kapitālisma valstīs nopirkt māju ir vieglāk un lētāk nekā to uzturēt?! Un ka bezdarbnieks un nekustamais īpašums kapitālismā ir divi nesavienojami jēdzieni?

Mums vēl nav tas lielākais nodokļu slogs - goč pendel!
Pajautājiet, kāds ir nekustamā īpašuma nodoklis tur, aiz jūras. Ne jau velti viena pašvaldība tur, ziemeļos, latvietim veselu pansionātu par vienu 1 kronu pārdeva tikai, lai tiktu vaļā no šiem izdevumiem.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010