Ceļu satiksmes negadījumi apdzenot.

Parasti šādās situācijas par vainīgo tiek atzīts aizmugurē braucošais par distances neievērošanu. Taču ir situācijas, ka tieši priekšā braucošais ir maldinājis aizmugurē braucošo, bet negadījumā nav vainīgs. Lūk divas situācijas.
1. Krustojumā priekšā braucošais rāda pagriezienu pa labi, kad aizmugurē braucošais sāk veikt apdzīšanu, tad priekšā braucošais tomēr veic pagriezienu uz kreiso pusi un notiek sadursme, kur vainīgs palika apdzīt gribētajs.
2. Uz lauku zemes ceļa, brauc smagais auto ar piekabi un sāk bremzēt un var saprast, ka vēlas apstāties. Aizmugurē braucošais, ievērojot distanci arī sabremzē, saprot, ka tā ir apstāšanās, izlemj lēni apbraukt šķērsli, bet tad smagais ieslēdz pagrieziena rādītāju pa kreisi un veic manevru, kā rezultātā sanāk sadursme. Vainīgs atkal apdzīt gribētajs.
Jūsu pieredze līdzīgās situācijās, vai kādreiz tiek par vainīgo atzīts maldinātājs.

anis    3 Tādēļ jau tagad tik populāras ieraksta kameras! Izskatās,ka tās ir situācijas pirms krustojuma-
nav pieredzes,jo apriori uzlūkoju dalībniekus ar aizdomām...
Ir dzirdēts,ka par vainīgo tiek nozīmēts pagrieziena veicējs,jo nepārliecinājās ka netraucē.
2020-08-12 08:54

sandra111  1 3 lv ir tikai viens sakarigs jurists celu negadijumu lietas.
cik prasibas bijusas,visur viens un tas pats-aizmugure braucosais NEPARLIECINAJAS par manevra iespejamibu,,,respektivi-nedeva iespeju prieksa braucosajam pabeigt iesakto manevru.
2020-08-12 09:27

nazis  1 10 Šajos gadījumos CSN ir jānoliek malā, un jāskatās pēc situācijas, ja vēlies aizbraukt tālāk, nevis skaidroties, kurš bija vainīgs, kurš nebija. Jebkurā gadījumā braucot aiz kāda, ir jāvērtē viņa darbības - kāpēc viņš tā dara, un ko viņš domā darīt.
Krustojumos vispār nav ieteicams apdzīt, kamēr priekšā braucošais nav uzsācis manevru. Ja priekšā ir kravas mašīna, tad vispār jāpiebremzē un jāpagaida, lai viņš manevru pabeidz. Vieglā automašīna aiz kravas mašīnas var tā "ielīst", ka kravas mašīnas vadītājs nevienā spogulī neredzēs, ka aiz muguras ir vēl kāds.
Un īpašs gadījums uz lauku ceļiem ir traktori, kurus nekādā gadījumā nevajadzētu apdzīt, ja vien viņam ir kaut mazākā iespēja nogriezties pa labi, vai pa kreisi. Pagriezienu rādītāji viņiem bieži nestrādā, un vadītājs pats to nezina, ka vairs nestrādā. Arī tie sastāvi var izrādīties ļoti gari - agregāts pakaļā vai tandēma piekabe nogriežoties var aizšķērsot visu ceļu, lai arī uz kuru pusi viņš grieztos.
Vienmēr jādomā pašam, ko viņš tur var izdarīt, kas var notikt uz ceļa, un labāk dažas sekundes pagaidīt, nevis nonākt satiksmes negadījumā.
2020-08-12 09:29

nazis  2 4 Otro gadījumu es varu pakomentēt no kravas mašīnas vadītāja viedokļa.
Brauc pa lauku ceļu, un ir jānogriežas pa kreisi. Aizmugurē nesās vieglais (sfēriskā spoguļa efekts). Samazinu ātrumu, lai viņš aiziet garām, taču viņš arī bremzē. Acīmredzot aizmugurē braucošajam ir skaidri mani nodomi. Tātad var bez bažām veikt kreiso pagriezienu.
LĒNI APBRAUCOT ŠĶĒRSLI SADURSME NEVARĒTU NOTIKT!
2020-08-12 10:10

ULTRA    6 Īsi pirms krustojuma un krustojumā veikt apdzīšanas manevru nav gudri. 2020-08-12 11:12

Sonja  1 2 īsumā-ja redzam brīdinājuma zīmi par priekšā esošu ceļa atzarojumu pa kreisi, apdzīšanu neveicam, lai vai ko signalizētu priekšā esošā TL pagrieziena rādītāji. 2020-08-12 11:28

Sonja      ļaudis ir pārākie ķēmi. vismaz 5 sek pirms pagrieziena veikšanas ir jāieslēdz pagrieziena rādītāji, iepriekš samazinot (pakāpeniski!) ātrumu.
nu, ko, pieraksti TL numuru, tad jau vēlāk izdomāsi, ko darīt
bet vispār bez videoreģistratora šitādā kompaškā nekā.
2020-08-12 11:48

Eneile    4 Uz ceļa ir iespējamas daudz un dažādas neparedzamas situācijas. Un šoferim ir jābūt gatavam, ka pie cita transportlīdzekļa stūres ir pilnīgs nejēga, dzērājs vai pusaizmidzis brīnums. Līdz ar to, vienkārši nevajag rīkoties pēc principa - avosj proskaļznu. 2020-08-12 12:00

Reds    2 Nu jāsaka kā ir - sieviete pie stūres. Ir pilnīgi skaidri redzams vai priekšā braucošais rāda pagriezienu tāpēc ka griezīsies vai parāda 2 klikšķus pats piebraucis pie pašas labās malas, lai palaistu garām.

"...smagās mašīnas vadītājam ir raksturīgi pagrieziena signālu ieslēgt tad, kad pats izdomā uzsāk veikt pagriezienu..." tā jau arī pēc noteikumiem ir jādara, ne tikai uzsākot veikt pagriezienu, bet arī ja izdomā apstāties un arī tad ja izdomā iebraukt pļavā, kur nekāda krustojuma nav. Un gadījumos, kad cilvēks pirmo reizi brauc vai neorientējas, kur tieši jānogriežas tā arī sanāk ka pagriezienu slēdz tieši pirms griešanās - arī pilsētās, kur nu vēl uz zemes ceļiem.

Vadītajam pirmais uzdevums ir rūpēties un reaģēt uz to kas notiek priekšā (tai skaitā iedomāties, ka priekšā braucošais bremzējot un nerādot signālu, to var darīt dēļ tā ka , piemēram, viņam tālāk priekšā pa grants ceļu laukos skraida bērni un viņu ir jāapbrauc tā lai jebkurā brīdī varētu apstāties un izmukt no kļūdainiem manevriem arī), nevis minēt ko darīs aiz viņa braucošie, kurus smagais uz grants ceļa diezgan droši ka neredz vispār.
2020-08-12 12:00

Reds    1 Ja priekšā braucošais bremzē un nerāda nekādu citu signālu, nav nekāds pamats domāt ka viņš apstāsies. 2020-08-12 12:06

ULTRA    1 Vispirms ir jāievēro distance. Tikai uz mūsu ceļiem daudz dibenostītāju, pielīp kā muša, ne apdzen, ne atšujas. Kādēļ tā dara, nesaprotu.
Tiesa, pēdējā laikā uzradusies mode nerādīt pagriezienu. Ja kāds ieskries viņam pakaļā, varbūt par vainīgu neatzīs, bet mašīnu bojās tā kā tā.
2020-08-12 12:11

anis  1   12:11-es arī esmu no ostītājiem. Vieglāk braukt un mazāk degvielas tērējas. Tukšā mazāk iespaido arī sānvēji. Jā un starpā arī neviens nelien,miers mājās... Skaties uz vilcēja žestiem un jūties drošībā. Ja kādu stipri kaitina-ar žestiem liek saprast-atšujies,un viss. Vai tas attiecas arī uz mazauto-nepateikšu. 2020-08-12 12:33

puuuka    3 Aina_Ko.... tagad "smagie´´ braukā pa laukiem,jo viņi izved graudus un sienu,un reizēm šoferis pēdējā mirklī pamana vietu,kur viņam jāiegriežās(jo brauc pēc navigācijas),tāpēc aiz ´´smagā´´ noteikti vajag ievērot lielāku distanci,un nenesās jau tie ´´smagie´´ uz 100,ja Tu ziemā brauksi ´´smagajam´´ tieši astē ir iespēja palikt arī bez priekšējā stikla,ja viņš bremzē un uz jumta ir sniegs vai ledus.Esi uzmanīga un respektē ´´smagos´´,viņš tak ir lielāks par Tevi:) 2020-08-12 13:02

Skudiss    1 Teikšu no pieredzes (esmu daudz saskāries), ka autores sniegtais nav gluži paties jo kā noprotu ir rakstīts no atsāsta vai arī tiek pasniegts kā veļams no kāda konkrēta skatu punkta. Tā kā šis topiks vairāk bāzēts uz cepšanās rīcību. Ja vajag reālu skatījumu tad vajag rādit protokolu, auto novietojumu, bremzēšanas pēdas utt. Ja runā viens nogriežas, bet otrs apdzen, kā iesākumā jāzin kurš kuram uzsita un pa kurieni. Ja abi ar sāniem un jau nogriešanās cēlā tad jābūt ir abpusējai. Ja apdzinējs ieskrien aizmugurē tad vairāk uz viņu pašu vaina velkas. Un tad vēl līnijas un ceļazīmes. Kā pareizi viens minēja daudz palīdzētu reģistrators. Tas pats uz otro gadījumu ar smago. Jebkurā gadījumā var rakstīt iesniegumu policijai nevis šeit. Bet ja sastāda saskaņoto, ko tad tagad.
Poliči jau arī ierodas pēc notikuma un vadās tikai no tā ko redz jo bieži vadītāji sniedz pretrunīgas liecības.
2020-08-12 14:48

Mela      Manuprāt,abos minētajos gadījumos vainīgs tas, kurš apdzen )) 2020-08-12 15:20

liepavots1      Šādiem atgadījumiem labākais liecinieks ir videoreģistrators. 2020-08-12 15:49

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu