Kā darbojas OCTA?
Saskāros ar tādu problēmu:janvārī pārrakstīju savu auto uz cita cilvēka vārda(dzīve piespieda tā rīkoties)bet turpinu pats ar to braukt. Kad CSDD veicu pārrakstīšanu, neviens nepaskaidroja, ka arī OCTA japārreģistrē(likumu nezināšana neatbrīvo no atbildības).OCTA uz mana vārda ir derīgs līdz 22.februārim, šodien 13.februārī, mani noturāja ceļu policija un uzlika sodu 85 eur(vai tiešām tik liela summa jāmaksā?)Uz manu jautājumu policistam:ko tad īst tas OCTA apdrošina, auto vai arī cilvēku, man neko nemācēja paskaidrot. Tad sanāk apsurda situācija:ja aprošina auto, kāpēc uzlika sodu, ja bija derīga OCTA līdz 22.feb. ja apdrošina cilvēku, Kurš ar viņu pārvietojas(kaut arī ne īpašnieks)tad atkal jautājums:kāpēc paredzēts sods. Esot jādrošina uz īpašnieka vārda. Kur loģika, ja īpašnieks ar to auto nepārvietojas, bet kāds cits un, ja notiek avārija, bet OCTA ir uz īpašnieka vārda, ne uz tā cilvēka, Kurš brauca, tad kā ar veselības un ārstēšanās kompensāciju, jo polise tak ir uz īpašnieka vārda. Es ilgi domāju, loģiku neatradu. Vai kārtājais Latvijas likumdošanas stūlbums?Dzents Viss ir pareizi. Pārrakstot vari atlikušo OCTA daļu dabūt atpakaļ. kad pārraksta uz jaunu īpašnieku, viņam ir cita BonusMalus klase un dzīvesvieta. Tas tieši ietekmē OCTA cenu. Transportlīdzekli apdrošināt var tikai šīs paaugstinātās bīstamības avota īpašnieks. Tāpēc tā saucās transportlīdzekļu ĪPAŠNIEKU Obligātā CivilTiesiskās atbildības Apdrošināšana -OCTA
kurzemnieks52 To likuma formulējumu jau saprotu,tikai nesaprotu loģiku,ja obligāti jādrošina uz īpašnieka vārda,bet auto izmanto satiksmē cita persona un,ja nedo Dievs,notiek avārija un tam cilvēkam ir nepieciešama ārstēšanās,kas tad notiek ar apdrošināšanas kompensāciju,ja tā polise ir uz īpašnieka vārda,nevis uz cilvēka,kurš to auto izmanto?
Vucis
Pārrakstot auto uz citu īpašnieku, tiek izdota jauna reģ.apliecība, ar jaunu Nr. un jaunu īpašnieku. Un sākas viss no nulles.
Tas nav nekāds jaunums un bija jāņem vērā PIRMS pārreģistrācijas.
DanaL Man arī nupat kļuva interesanti. Kas notiek, ja, braucot ar manu mašīnu un manu OCTU, mans dēls iekļūst satiksmes negadījumā?
Kontiki
Pašlaik, protams, OCTA ir uz auto īpašnieka vārda!
Tomēr arī man liekas neloģiski, ka OCTA attiecas uz mašīnu, nevis uz vadītāju! Un Bonus malus klasei būtu jābūt vadītājiem, nevis mašīnai - riska un avāriju izraisītāji taču ir vadītāji, nevis mašīna, kura pati par sevi nepārvietojas!
Dzents
Dana, OCTA vainīgajam samaksā skādi.
Vienam prātīgajam OCTA uz gadu maksā 30 ls, citam idiotam 300ls, tāpēc kā mainas īpašnieks viss ir pa nullēm.
Students02
1
OCTA apdrošina atbildību uz īpašnieku un auto.
DanaL, ja ar Tavu auto brauc cits un izraisa zaudējumu, Tu atbildi par ar savu auto nodarīto zaudējumu, bet šoferi soda administratīvi. Lai nebūtu nesapratne, auto nevienam citam nevar uzticēt!
Ja auto bija pārrakstīts uz citu īpašnieku, kas savu atbildību nebija apdrošinājis, tad pēc APK soda šoferi, ka viņš ir braucis bez OCTAs, ja vien viņš nav darba tiesiskajās attieībās ar īpašnieku (juridisku personu). Tas nozīmē, ka tam citam bija jāpārliecinās par OCTAs esamību un jānoslēdz jauns līgums uz īpašnieku, ja tāds nav noslēgts vai ir beidzies.
kurzemnieks52 Dana,Kontiki saprata manu jautājumu,bet tie citi izskaidrojumi tā arī neatbild uz manu jautājumu.Tā likuma būtība un formulējums jau man ir skaidrs,bet neliekas loģiski un meklēju atbildi,kas notiek ar cilvēku,kurš vada cita īpašnieka auto un OCTA ir uz īpašnieka vārda,ja notiek avārija un nepieciešama ārstēšanās,kā tad saņem apdrošināšanas kompensāciju,tas cilvēks,kurš bija pie stūres ar cita cilvēka OSTA?Nav jau obligāti jāsaduras ar otru auto,kad ir jāmaksā zaudējumi un jāsaņem sods,var taču būt daudz un dažādi varianti,kad notiek avārija bez citām iesaistītām personām un citiem transporta līdzekļiem,lūk par to ir jautājums.
sannda
2
Mans dēls, kamēr bija nepilngadīgs, tirgoja auto uz mana vārda - mēs CSDD bijām bieži viesi, bet katrreiz mums piekodināja par jaunu OCTU - es pat pa CSDD vārtiem neizbraucu, pirms nenopirku.
Par autora komentāru 09.04 - galīgi aplama OCTAS būtības sapratne - kas notiks ja būs avārija bez citām iesaistītām personām? - it nekas nenotiks -OCTA apdršina to kaitējumu, ko Tu nodari citiem. Ja pats ieskriesi kokā, Tev neko nemakās - priekš tam ir KASKO.
kurzemnieks52 Sannda,paldies,beidzot man lauķim tā bilde ir skaidra.CSDD darbinieki jau nu gan varēja izskaidrot,ka pārrakstot auto,ir jāpārreģistrē arī OCTA,bet nu tā jau ir,muļķis pat baznīcā dabū pērienu un likumu nezināšana neatbrīvo no atbildēbas.Tā man būs kārtējā dzīvesskola 85 eur vērtībā.Pasēdēju pie datora 5 minūtes un par nepilniem 19 eur nopirku to OCTA uz 6 mēnešiem.Secinājums ir viens:mūsu valsts iestādes un policija ir priekš cilvēku sodīšanas,nevis,lai palīdzētu tautai izprast likumus,kaut arī bez vainas vainīgs,naudiņa taču budžetā priekš deputātu algām jāsadabū,viņiem taču nabadziņiem tā tās aldziņas mazas.
Bazhix
Ir CSDD šitāds sviests :)
Man bija pat vēl trakāk - pārrakstīju mašīnu uz sava vārda, IZGĀJU TA (ko bez OCTA nevar) un pēc pusgada apturēja policija - neesot OCTA - sods 65ls (tad vēl bija ls). Kad es prasīju, a ko ļāva iziet TA, ja nav octa, viņi atbidēja - arī tur cilvēki kļūdās :D Droši vien vajadzēja sūdzēt administratīvajā tiesā tik ilgi, kamēr man šo sodu atceļ - galu galā csdd kļūdas dēļ (viņi nedrīkstēja ļaut man iziet TA ar nederīgu octa) man radās zaudējumi. :)
sannda Kurzemniek - tajās mūsu valsts iestādēs strādā mūsu valsts cilvēki - cik labi Tevi apkalpo un izskaidro, tas atkarīgs no konkrētā cilvēka, kas veic šo darbu. Kā jau teicu - mums Saldū to atgādināja ikreiz, kaut gan pazina jau kā "raibus suņus":)
Almerija Tev arī bonusā būs vēl dāvaniņa 2 punkti,ne tikai sods 85 eur. Arī , ja Tu brauc ar citu auto un auto nav OCTA, sods un punkti ir vadītājam.
joens Ja šoferis nav auto īpašnieks, tad, ja viņš ar šo auto cieš negadījumā (uzkrita koks braucot pa ielu), sanāk viņš ir trešā puse, kurai OCTA atlīdzina ārstēšanās izdevumus. Kaut kā ir aizdomas, ka tā gluži nebūs.
janisb
Pārrakstot auto juridiski pārstāj eksistēt apdrošināmais objekts kāds tas bija apdrosināšanas līguma slēgšanas brīdī, tāpēc līgums vairs nav spēkā.
Iepriekšējais īpašnieks var dabūt naudu atpakaļ par pilnajiem neizmantotajiem mēnešiem.
Students02
To joens > Koks nav apdrošinājis savu atbildību un noslēdzis OCTA, cietušais šoferis no OCTAs nedabūs neko. Var dabūt, ja KASKO tāds risks ir apdrošināts. Ja šoferis OCTA kļūst par vainīgu un apdrošinātājs atzīst, ka viņš ir atbildīgs par uzkritušā koka nodarītajiem zaudējumiem pasažieriem, tad pasažieri dabūs (cerība ir) atlīdzību pēc izmaksas čekiem par ārstēšanos, bet šoferim draud (cerīgi) kriminālais!
To janisb > pilnus neizmantotos mēnešus sāk skaitīt nevis no brīža, kad līgums vairs nav spēkā, (ja tā darbības laikā nav bijušas izmaksas), bet no tās dienas, kad īpašnieks iesniedzis rakstisku prasību atmaksāt neizmantoto prēmijas daļu!
joens Vingrināmies retorikā - koks nav, bet autoīpašnieks ir, ne jau koks nodarīja skādi šoferim, bet gan auto un auto savukārt šoferim. Šajā gadījumā šoferis varētu tikt uzskatīts par vienlīdzīgu pasažieriem, jo nav izraisījis negadījumu (tiesa, viedokli, ka neizvēlējās atbilstošo ātrumu, var pievilkt jebkurā situācijā).
maartins1979 dala jauc octu ar kasko,kokam,mezazveram ir octa polise?
janisb =>Joens OCTA apdrošina vadītaja ar konkrēto transporta līdzekli nodarītos zaudējumus (nonests koks, auto, stabs, piesis), Tavam (vadītajam) auto nodarītos bojājumus sedz KASKO vai, ja ir paveicies, un tos ir nodarījis cita TRANSPORTA līdzekļa vadītājs, ir kuram ir OCTA vai tādādai ir jābūt, pēc likuma, sedz apdrošinātājs/garantijas fonds.
joens 1 Turpinām retoriku - šoferis nav ne īpašnieks, ne auto, kaitējumu viņam nodarīja saspiestais auto jumts, ne koks tieši. Tātad ar OCTA apdrošinātais transportlīdzeklis (vienkāršoti izsakoties) trešajai personai (švaks jumts bija).